Vaša garážová brána je pevnou súčasťou vášho domu a každý deň sa na ňu môžete spoľahnúť v jednej jednoduchej úlohe. Pri takomto častom používaní to znamená, že garážovú bránu pravdepodobne otvoríte a zatvoríte najmenej 1 500-krát za rok. Mechanika tejto technológie sa môže zdať jednoduchá, ale viete presne, ako garážová brána funguje? Náš tím vyškolených a priateľských odborníkov sa vždy snaží poskytovať kvalitné služby v oblasti garážových brán za prijateľné ceny.
Ak však rozumiete mechanike, komponentom a fungovaniu vášmu systému garážových brán, môžete lepšie identifikovať opotrebované komponenty, pochopiť, kedy vaša garážová brána potrebuje údržbu alebo opravu, a efektívnejšie vysvetliť váš problém odborníkom na garážové brány.
Časti garážovej brány
Väčšina domov má sekcionálnu garážovú bránu, ktorá sa posúva po koľajnici s valčekmi. Na uľahčenie pohybu brány je brána pripevnená k pohonu garážovej brány pomocou zakrivenej páky.
Keď je motor otvárania garážových brán aktivovaný, motor reguluje otvorený alebo zatvorený pohyb brány pomocou systému torzných pružín alebo napínacích pružín, ktoré vyvažujú hmotnosť garážovej brány a umožňujú bezpečný a plynulý pohyb.
Pružinový systém
Garážová brána sa ovláda pomocou protiváhy, ktorá využíva silu na vyváženie váhy, v tomto prípade garážovej brány. Existujú dva typy systémov a oba závisia od pomocnej sily garážových brán.
Systém napínacích pružín
Systém s napínacími pružinami využíva pružiny, ktoré sú pripevnené k lanám v rohoch brány. Keď sú dvere zatvorené, pružiny sa roztiahnu a keď sa dvere otvoria, energia uložená v roztiahnutých pružinách dvere zdvihne. Tento systém však nevydrží večne, a keďže garážová brána sa mnohokrát zdvihne a spustí, oceľ v pružinách zoslabne a nakoniec sa zlomí.
Torzný pružinový systém
Najbežnejším typom systému garážových brán je systém torzných pružín. Torzné pružiny sa zvyčajne montujú vodorovne nad otvorom dverí. Pri spúšťaní dverí spôsobujú laná pripevnené k spodným rohom dverí navíjanie pružín, čím sa vytvára akumulovaná energia. Keď sa brána otvorí, pružiny sa uvoľnia a energia pomôže zdvihnúť garážovú bránu. Keď sa garážová brána pohybuje hore a dole, oceľ v pružinách slabne a nedokáže už bránu zdvihnúť. Vtedy je potrebné vymeniť pružiny.
Bez ohľadu na to, či je vaša garážová brána vybavená torzným alebo napínacím pružinovým systémom, je dôležité pravidelne kontrolovať garážovú bránu, aby ste zabezpečili jej správnu prevádzku a predišli prípadným bezpečnostným problémom.
Vodiaca koľajnica
Okrem pružín potrebuje garážová brána aj vodiacu koľajnicu. Táto dráha vedie a chráni reťaz alebo remeň pri pohybe brány. Ak je však táto dráha znečistená alebo poškodená, môže to ovplyvniť otváranie dverí. V závažných prípadoch sa dvere nemusia vôbec otvoriť alebo zatvoriť.
Remeňová vodiaca koľajnica
Najtichšia možnosť pohonu. Na jednej strane tela má zaliate guľovité zuby. Tie ťahajú “vozík” otáčaním cez ozubené koleso na hornej strane koľajnice.Silný pružinový mechanizmus neustále automaticky napína ozubený pás (remeň) a zaisťuje tak rovnoměrne kľudný chod.Tento ozubený pás zosilnený aramidovými vláknami je obzvlášť odolný proti pretrhnutiu
Reťazová vodiaca koľajnica
Najlacnejší a najstarší typ sprievodcu pohonu. Najlepšie sa dá prirovnať k reťazi na bicykli.
Káble
Laná pracujú spolu s pružinami a slúžia na zdvíhanie a spúšťanie brány. Zvyčajne sú vyrobené z opletených oceľových drôtov. Hrúbka káblov garážovej brány sa určuje podľa veľkosti a hmotnosti brány.
Závesy
Závesy sú namontované na paneloch garážovej brány a umožňujú ohýbanie a zasúvanie sekcií pri otváraní a zatváraní brány. Väčšie garážové brány odporúčame vybaviť dvojitými závesmi, aby brána lepšie držala v otvorenej polohe.
Valčeky
Na posúvanie panelov garážových brán po koľajnici sú potrebné valčeky. Tieto plastové valčeky umožňujú tichšiu prevádzku a zabezpečujú ľahké posúvanie panelov po koľajnici.
Gumové chrániče hrán
Tieto gumové chrániče hrán umiestnené v spodnej časti garážovej brány zabezpečujú ochranu garážovej brány pred vlhkosťou a škodcami. Sú tiež zodpovední za údržbu izolácie.